23 feb. 2011

Tacksamhetsdagbok v.1

Fem saker som hänt under den senaste veckan som jag känner mig tacksam över:

1. Tacksamheten över att min kropp har hållit ihop så att jag kan dansa är stor. Jag behöver musiken, värmen, närheten, människorna och glädjen.

2. Fikastund med min vän Therese. Det var så roligt att träffa henne igen. Det var alldeles för längesedan. Jag saknade henne redan innan vi skilts åt. Hoppas verkligen inte att det dröjer lika länge innan vi ses igen. Hon får mig att bli glad!

3. Pratkväll med min vän Björn. Han lyssnar och verkar inte döma. Han öppnar sig för mig och verkar känna förtroende tillbaka. Jag känner mig glad över att jag har någon att prata med och någon att lyssna till.

4. Eftersom det aldrig vill sluta snöa är jag tacksam för mitt garage! Jag går 3 meter, tar hissen ner 10 våningar, går 15 meter och sedan är jag framme vid bilen.

5. Jag är tacksam för att Stålet fortfarande vill vara min vän. Morgonmailen gör att jag vill vakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar