23 feb. 2011

Lycka!?

Jag har tittat på några avsnitt ur SVT:s serie Jakten på lyckan. Det är ett program om strävan efter att bli lycklig och om man man lära sig att bli lycklig.

Programmet har satt igång en del tankeverksamhet och jag har nu grubblat ut att jag nog är lyckligast när jag inte tänker så mycket... Men hur f*n slutar man att grubbla!?

I det senaste avsnittet dök det upp ett uttryck jag ska försöka anamma. Jag vill bli en njuterska! Visst låter det bättre än förändringsknarkare!

På programmets hemsida fanns ett lyckotest. Där lyckades jag skrapa ihop 52% lycka... Något högre siffra hade ju inte skadat! På hemsidan fanns också några lyckostrategier att arbeta med för att känna en större lycka. Det kanske är värt att prova... Jag har ju inget att förlora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar