13 apr. 2010

Vem? Vad? När? Var? Hur? Varför?

Vem är jag?
Vad vill jag?
När vill jag?
Var vill jag?
Hur vill jag?
Varför vill jag?

Är det här en sån där jävla livskris?

Frågor som snurrar:

- Vill jag vara lärare? Om inte? Vad vill jag då göra? Vad vill jag bli?
- Vill jag bo i Stockholm? Om inte? Var vill jag bo?
- Hur länge vill jag bo i Stockholm? Jag saknar min familj och mina vänner...
- Varför grubblar jag så mycket? Är det för att jag inte gör / har gjort som andra brukar göra eller som andra tycker att jag ska göra? Tycker andra att jag gör fel?
- Vem är krisen till för? Borde jag förändra något? Är jag nöjd med mitt liv?
- Om jag flyttar, kommer pojkvännen att följa med? Antagligen inte... Vad vill jag?

(Livskrisen har tyvärr även satt sig i magen... Det verkar inte bara vara mensvärk...)

VAR SKA JAG TA VÄGEN?! Kan inte någon hjälpa mig att hitta svaren på alla frågor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar