26 dec. 2009

Juldagsdans


Äntligen har jag träffat min kung igen! Min och min, men han är min till han träffar sin drottning...

Dans-kungen och jag åkte bil i flera timmar bara för att få dansa tillsammans. Svettiga och glada dansade vi bugg och foxtrot till Sannex. Kungens danspolare dök upp en sväng och vi testade lite dubbelbugg. Det är skoj men svårt. Speciellt svårt måste det vara för Kungen, då han inte bara måste hålla reda på en, utan två damer...

Att kvällen skulle ta slut var det sista jag ville. Det var så härligt att dansa med någon som man kände att det funkade med. Kungen förde och jag följde (i varje fall så gott jag kunde). Takten kändes i hela kroppen och Kungens händer visade varsamt vägen.

Men som alla förtrollade kvällar tog även denna slut... En lång resa hem till Kungens slott väntade. Natten blev sen (eller morgonen tidig) när vi väl kom i säng.

Att jag har blivit dansbiten är nog ingen nyhet för mina vänner. Jag kan nästan bara prata om dans nu förtiden... Jag längtar redan till nästa gång det blir dans och speciellt till nästa dans med kungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar